SEO Analyse door WebwinkelSucces

Uitgebreide SEO analyse voor topposities in Google!

Effective Web Development Solutions

Niet elke ondernemer heeft genoeg tijd om zelf de “SEO Formule” toe te passen. WebwinkelSucces kan jouw webwinkel éénmalig volledig analyseren voor zoekmachine optimalisatie.

 

Je krijgt een uitgebreide lijst met punten die je moet verbeteren om topposities in Google te behalen. Je kan deze bevindingen zelf verbeteren of door je websitebouwer laten uitvoeren.

 

Ook krijg je inzicht in de High Potential Keywords van je webwinkel. Dit zijn de keywords waar je relatief makkelijk posities op kan winnen en die voor extra omzet zorgen. We maken zelfs een berekening hoeveel bezoekers en winst je ongeveer kan verwachten met deze High Potential Keywords.

 

Tijdens het eindgesprek nemen we alles nog een keer met je door: Zodat je ook daadwerkelijk met een to the point plan aan de slag kan.

 

De SEO Analyse realiseren wij vanaf € 3.500,-.

 

Wat is de "SEO Analyse"?

De "SEO Analyse" is een zeer uitgebreide analyse voor betere resultaten in Google.

Wij doen geen snelle automatische scan! Topposities in Google behaal je namelijk niet op de automatische piloot.
Wij controleren handmatig vele belangrijke punten omdat dit altijd zorgt voor het beste resultaat!

Tip: De "SEO Analyse" houdt extra rekening met de opbouw van webwinkels maar ook 'gewone' websites hebben veel baat bij onze SEO Analyse.

Stap 1: De kansen inzichtelijk

Keyword Analyse

Keyword Analyse

We gaan eerst alle mogelijke zoekwoorden indexeren. Dit doen we door middel van een site analyse, concurrentie analyse, Google Adwords Keyword Tool, en Google Trends.

 

Deze zoekwoorden brengen we daarna terug naar ±50 zoekwoorden die aan de criteria voldoen om als High Potential Keyword te worden aangemerkt. Deze lijst met zoekwoorden hebben voldoende zoekopdrachten en daarmee verwachte bezoekers.

 

Natuurlijk moet de zoekwoorden voldoende gerelateerd zijn aan jouw webwinkel.

Keyword Posities

De volgende stap is om de huidige posities van jouw webwinkel op de High Potential Keywords te controleren in Google.nl.

 

Nu weet je precies welke keywords nog geoptimaliseerd dienen te worden. Dit is nodig om een Keyword Focus plan op te stellen.

Keyword Posities
Keyword Focus

Keyword Focus

In de Keyword Focus Analyse zijn de High Potential Keywords gerangschikt van hoog naar laag waarop de Return on Investment het hoogst zal zijn.

 

De huidige posities, de concurrentie en de te verwachten bezoekers (i.c.m. orderwaarde en winstverwachting) zijn hierin allemaal meegenomen.

 

Vanaf nu heb jij dus inzicht in hoeveel een keyword op een bepaalde positie kan opbrengen. Op deze manier wordt investeren in SEO optimalisatie een stuk inzichtelijker en aantrekkelijker.

Stap 2: De website op orde

Website Analyse

In de website analyse wordt de huidige status van je website bekeken vanuit een technisch oogpunt. Het doel van deze Website Analyse is om de website te optimaliseren zodat de crawlers van Google de site goed kunnen indexeren en deze daardoor in waarde en posities stijgt in de zoekmachines.


Alle technische knelpunten van je site worden aan het licht gebracht. Deze knelpunten kunnen een nadelig effect hebben op de zoekmachine posities. Tevens worden er aanbevelingen gedaan om de indexeerbaarheid van de website te verbeteren.


Deze analyse kan je gebruiken als handleiding om verbeteringen op de website door te voeren of door te laten voeren door de webbouwer of designer.

Website Analyse
Pagina Analyse

Pagina Analyse (5x)

Na de Website Analyse is het tijd voor de Pagina Analyses. De Pagina Analyse laat zien in hoeverre de een webpagina is geoptimaliseerd als landingspagina voor een High Potential Keyword.

 

Je ontvangt van ons vijf pagina analyses voor de vijf meest winstgevende keywords.

 

Omdat deze vijf pagina analyses redelijk een gemiddelde zijn voor je complete webwinkel kan je nu ook makkelijk de andere keywords optimaliseren.

Stap 3: De aanval

Domeinsterkte vs Concurrentie

Natuurlijk onderzoeken we ook wat de huidige sterkte is van je domeinnaam. Dus hoeveel 'waarde' Google toekent aan je website. Zie dit als een rapportcijfer die Google je geeft voor alle SEO moeite die jij al hebt gedaan.

 

Het 'rapportcijfer' wordt door meerdere factoren bepaalt. De factoren worden uitgesplitst. Inkomende links zijn bijvoorbeeld van grote waarde.

 

De analyse doen wij ook voor vier concurrenten. Je krijgt dan een helder beeld van waar je staat ten opzichte van je concurrentie.

Domeinsterkte vs Concurrentie

Huidige Backlinks

Met de Domeinsterkte hebben we al gekeken hoeveel backlinks jij en je concurrentie hebt.

 

We gaan al deze links verder analyseren. Je wilt namelijk niet dat er schadelijke websites naar jouw website linken. Deze kunnen namelijk een zeer negatieve invloed hebben op je posities in Google!

 

Je krijgt een overzicht van alle domeinnamen die naar je website linken en wat het risico hiervan is. Backlinks met een te hoog risico dien je te verwijderen.

Potentiële Backlinks

Waar kun jij mogelijk nog nieuwe backlinks scoren? Het vinden van goede backlinks is een lastige klus. Wij dragen graag alvast een aantal potentiële websites aan.

 

Op welke websites staat je concurrentie wel maar jij nog niet? Vaak is het makkelijk om op zo'n website ook een linkje naar die van jou te krijgen.

 

Je ontvangt van ons een lijst met websites waarop je nog mogelijk een backlink kan plaatsen. Links die zowel zorgen voor traffic als voor beter SEO rankings.

De SEO Analyse realiseren wij vanaf € 3.500,-

Inclusief toelichting in Dedemsvaart of telefonisch.

Wil je graag de "SEO Analyse voor je website ontvangen? Vraag hieronder een Strategiesessie aan.
Wij controleren dan eerst of jouw website geschikt is voor de "SEO Analyse".